Διαβούλευση: ΜΠΕ Μελέτη, Κατασκευή, Χρηματοδότηση, Λειτουργία, Συντήρηση και Εκμεταλλευση του ΒΟΑΚ στο τμήμα ΧΑΝΙΑ - ΗΡΑΚΛΕΙΟ

  • 0Votes
  • 0Responses
Voting has ended.

Επιπτώσεις νέας χάραξης του ΒΟΑΚ στις Καλύβες

Rate this post

Οι Καλύβες είναι μία παραδοσιακή παραλιακή κωμόπολη στον Αποκόρωνα Χανίων που εδώ και πολλά χρόνια πίσω έχει αναπτυχθεί πλήρως στο παραλιακό της μέτωπο.

Λόγω αυτού, τα τελευταία χρόνια η ανάπτυξη της περιοχής τουριστικά αλλά και οι καινούριες κατοικίες των μόνιμων κατοίκων γίνεται στο βόρειο τμήμα της.

Ενώ λοιπόν πριν την ανάπτυξη των Καλυβών προς τα βόρεια η ήδη υπάρχουσα εθνική οδός ήταν έξω από τον αστικό ιστό, μετά την ανάπτυξη του βόρειου τμήματος της η ήδη υπάρχουσα εθνική οδός χωρίζει τον αστικό ιστό στην μέση.

Όμως, παρόλο που ο διαχωρισμός αυτός από την υπάρχουσα εθνική λόγω της ανάπτυξης είναι ήδη προβληματικός, δημιουργήθηκαν κάθετοι δρόμοι για την εξυπηρέτηση των κατοίκων και των τουριστών.

Αυτοί οι κάθετοι δρόμοι καθόρισαν και την ανάπτυξη του βόρειου τμήματος της περιοχής και είναι εξαιρετικής σημασίας καθώς οι ένοικοι που διαμένουν στις βίλες, στις τουριστικές κατοικίες, τα ξενοδοχεία αλλά και σε πολλές κατοικίες μόνιμων κατοίκων, εξυπηρετούνται άμεσα πολλές φορές και πεζοί από τα μαγαζιά, Super Market, ταβέρνες, εστιατόρια , ιατρεία που υπάρχουν μόνο στο νότιο τμήμα, επίσης έχουν εύκολη πρόσβασή στη θάλασσα.

Παρατηρήσαμε ότι στη χάραξη του νέου ΒΟΑΚ κλείνει ένας από τους σημαντικότερους κάθετους δρόμους δίπλα στο μοναδικό σούπερ μάρκετ των Καλυβών που έπαιξε βασικό ρόλο στην ανάπτυξη της περιοχής και η κατάργησή του θα έχει μεγάλες επιπτώσεις στην καθημερινότητα τουριστών και μόνιμων κατοίκων.

Ο κάθετος αυτός δρόμος περνάει κάτω από γέφυρα της ήδη υπάρχουσας εθνικής οδού, έχει πλάτος 6μ περίπου και ύψος 3,5-4 μέτρα αφού περνούν τουριστικά και σχολικά λεωφορεία. Η γέφυρα αυτή βρίσκεται στο σημείο ΧΘ 17ο χιλ+990 με συντεταγμένες ΕΓΣΑ 514484, 3923542.

Για να γίνει κατανοητή η αναγκαιότητα του συγκεκριμένου κάθετου δρόμου σας αναφέρουμε τη χιλιομετρική απόσταση από ξενοδοχείο του βόρειου τμήματος προς το σούπερ μάρκετ και την παραλία από τον ήδη υπάρχων, κάθετο δρόμο σε σχέση με τρεις εναλλακτικές που δίνουν τα σχέδια του νέου ΒΟΑΚ.

Η τωρινή διαδρομή από το ξενοδοχείο στο Super Market είναι 500 μ.

1η εναλλακτική του σχεδίου του ΒΟΑΚ από το ξενοδοχείο στο Super Market είναι 2.900 μ.

2η εναλλακτική του σχεδίου του ΒΟΑΚ από το ξενοδοχείο στο Super Market είναι 2.800 μ.

3η εναλλακτική του σχεδίου του ΒΟΑΚ από το ξενοδοχείο στο Super Market είναι 3.000 μ.

Από το ξενοδοχείο για την παραλία η τωρινή διαδρομή είναι 600 μ.

1η εναλλακτική του σχεδίου του ΒΟΑΚ από το ξενοδοχείο στην παραλία είναι 3000 μ.

2η εναλλακτική του σχεδίου του ΒΟΑΚ από το ξενοδοχείο στην παραλία είναι 3000 μ.

3η εναλλακτική του σχεδίου του ΒΟΑΚ από το ξενοδοχείο στην παραλία είναι 3.200 μ.

Όπως παρατηρούμε στον ήδη υπάρχων δρόμο εκατοντάδες τουρίστες και κάτοικοι  έχουν πρόσβαση με τα πόδια σε όλες τις τουριστικές επιχειρήσεις που αναφέραμε όπως και στην παραλία. Σε περίπτωση που ο δρόμος κλείσει η χρήση αυτοκινήτου καθίσταται απαραίτητη με τις εξής επιπτώσεις.

  1. Οδηγείται ένας μεγάλος όγκος αυτοκινήτων σε στενούς αγροτικούς δρόμους χωρίς φωτισμό.
  2. Μιας και όλες οι εναλλακτικές του σχεδίου ΒΟΑΚ αναγκάζουν κάποιον να περάσει από το κέντρο των Καλυβών θα επιδεινωθεί δραματικά το ήδη τεράστιο κυκλοφοριακό πρόβλημα των Καλυβών και ειδικά τους καλοκαιρινούς μήνες δημιουργώντας όχι μόνο κοινωνικά αλλά και περιβαλλοντολογικά προβλήματα.
  3. Επιτείνει το χρόνιο πρόβλημα της εύρεσης πάρκινγκ στο κέντρο των Καλυβών κάτι το οποίο δεν έχει ακόμα επιλυθεί.
  4. Περιορίζει το τουριστικό κοινό μόνο σε όσους διαθέτουν αυτοκίνητο με επιπτώσεις στην οικονομία της περιοχής.
  5. Δημιουργεί μεγάλα προβλήματα στις οικογένειες των μόνιμων κατοίκων.

Μετά από όλα τα παραπάνω θεωρούμε δεδομένο πως ότι και να γίνει με τη χάραξη του ΒΟΑΚ ο συγκεκριμένος δρόμος θα μείνει ανοιχτός λόγω της ζωτικής του σημασίας για την περιοχή.

0
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (22 votes, average: 4,82 out of 5)
Loading...