Διαβούλευση: ΜΠΕ Μελέτη, Κατασκευή, Χρηματοδότηση, Λειτουργία, Συντήρηση και Εκμεταλλευση του ΒΟΑΚ στο τμήμα ΧΑΝΙΑ - ΗΡΑΚΛΕΙΟ

  • 0Votes
  • 0Responses
Voting has ended.

ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΗΧΟΜΟΝΩΣΗ ΣΤΗΝ ΥΠΑΡΧΟΥΣΑ ΧΑΡΑΞΗ

Rate this post

Ο Βόρειος οδικός άξονας επηρεάζει δεκάδες έως εκατοντάδες μέτρα και από τις δύο πλευρές του,  βόρεια και νότια. Η έκταση αυτή είναι υπέρ πολλαπλάσια του ίδιου του δρόμου .Βόρεια και νότια του οδικού άξονα υπάρχουν ήδη εκατοντάδες ή ίσως χιλιάδες κτίρια τα οποία επηρεάζονται από την λειτουργία του όπως μπορούμε να δούμε στον τρισδιάστατο χάρτη.

Με μία πλήρη  ηχομόνωση που δεν υφίσταται τώρα  και διατήρηση της τωρινής χάραξης στις περισσότερες περιπτώσεις θα βελτιωθεί η λειτουργία του δρόμου και η ουδετερότητα του .

 

Το 1996 σε επέκταση του δρόμου προκρίθηκε η ηχομόνωση εκατέρωθεν του δρόμου και ο εξωραϊσμός του  με δύο ή τρεις σειρές φυτεμένων δέντρων και  θάμνων. Άμεσα  έως σήμερα είδαμε  από τις δύο ή τρεις σειρές φυτεύσεων να μεγαλώνουν λιγότερα δέντρα ή φυτά ,να μην αναπληρώνονται και η φύτευση να έχει συνεχόμενα οπτικά  κενά.

Μένοντας στη ζώνη επηρεασμού του Βόρειου οδικού άξονα έχουμε βιώσει την μη ηχομόνωση της λειτουργίας του όταν το όριο ταχύτητας είναι τα 90 χλμ.

Μετά τη δημιουργία δεύτερου ρεύματος κυκλοφορίας και αλλαγής του ορίου ταχύτητας θα είναι απαραίτητη η πλήρης ή επαρκής  ηχομόνωση σε όλο το μήκος του και όχι μόνο σε ελάχιστα σημεία μεγάλης δόμησης λόγω ελλείψεων στην ελληνική νομοθεσία ή ανεπαρκών επιλογών .

 

Η επιβάρυνση τεραστίων εκτάσεων βόρεια και νότια του δρόμου από το 1996 που επιλέχθηκε η δενδροφύτευση σε επέκταση του δρόμου σημαίνει μη εκμετάλλευση , μη λειτουργική χρήση ως προς ορισμένες χρήσεις, αλλαγή χρήσης, οικοδομήσιμες εκτάσεις που δεν είναι πλέον εκμεταλλεύσιμες, κτίρια επιβαρυμένα περιβαλλοντικά  και αδύνατη λύση του προβλήματος από τους ιδιοκτήτες. Επομένως τώρα αισθανόμαστε τη μεγάλη χαρά και ευκαιρία ότι   με τις νέες εργασίες που θα γίνουν  θα αποκατασταθούν αυτά τα εκατοντάδες χιλιάδες στρέμματα και θα μπορούν να αξιοποιηθούν καλύτερα και δικαιότερα τα διάσπαρτα παντού κτίρια και οι εκτάσεις γης.

Πιστεύουμε ότι δεν χρειάζεται ηχόμετρο (ντεσιμπελόμετρο) για να  υπερθεματίσομε εάν υπάρχει ενόχληση ή όχι αλλά θα αναφέρομε ότι σύμφωνα με δημοσιευμένες μελέτες οι δενδροφυτεύσεις με πυκνή φύτευση και σημαντικό βάθος φύτευσης προσφέρουν μείωση του θορύβου  1% db.

Αυτό συμβαίνει γιατί πολύ μικρές οπές στο φράγμα του ήχου επιτρέπουν τη διασπορά του θορύβου σε μεγάλο ποσοστό επομένως ηχομόνωση προσφέρουν μόνο συνεχόμενα  φράγματα ήχου χωρίς διακοπές με ευρεία γωνία κάλυψης των ληπτών του θορύβου. Άρα συνεχόμενα φράγματα που αρχίζουν  πολύ πριν και τελειώνουν πολλά μέτρα  μετά τους λήπτες του θορύβου.

 

Σε μεγάλες ευρωπαϊκές χώρες και περιοχές η επιλογή  ηχομόνωσης είναι το φυσικό  φράγμα ήχου με χώμα από τις εκσκαφές του έργου. Αυτή η μέθοδος μπορεί να εφαρμοστεί σε πάρα πολλά σημεία του έργου είτε μεγαλύτερης πυκνότητας κτιρίων είτε μικρότερης εφόσον τα χώματα των εκσκαφών επαναχρησιμοποιούνται άμεσα με μικρή ή ελάχιστη μεταφορά τους στις άκρες εκατέρωθεν των πλευρών του δρόμου. Το φράγμα ήχου είναι συνεχές και παρατηρούμε μεγάλη ποικιλία στο ύψος αυτών των χωμάτινων φρακτών ήχου και πολλών διαφορετικών πλατών στη βάση τους. Απαιτούνται χωμάτινοι τοίχοι ύψους 2 μέτρων ή περισσότερο για πληρέστερη ηχομόνωση. Οι χωμάτινοι φράχτες μπορούν να φυτευτούν  για οπτική βελτίωση του περιβάλλοντος.

Πως αντιλαμβανόμαστε την  ηχομόνωση:

Ηχομόνωση του έργου από το  περιβάλλον του  εννοούμε  ότι  κατά τη λειτουργία του δρόμου θα έχουμε ήχους σαν να λείπει το έργο αυτό δηλαδή σαν να μην υφίσταται. Δηλαδή αποδεκτοί ήχοι είναι οι ήχοι και η ένταση τους όπως ήταν  η περιοχή πριν το έργο. Στις περιοχές εκτός οικισμών μέσα στη φύση περιμένουμε ήχους πουλιών που κελαηδάνε ,ανθρώπους που περπατάνε και μιλάνε και αυτοκίνητα που προχωράνε με 30 χιλιόμετρα την ώρα.

 

Oι χωμάτινοι όγκοι μπορούν να εναλλάσσονται σε κάποια σημεία με φυτεύσεις δέντρων και θάμνων. Αυτές οι φυτεύσεις θα πρέπει να ξεκινάνε αρκετά μέτρα μακριά από το  δρόμο γιατί ποτέ δεν καταφέραμε να μην υπάρχουν κλαδιά και φυτά μέσα στο δρόμο στη λωρίδα του περιθωρίου ενώ οι καθαρισμοί δεν ολοκληρώνονται ή γίνονται σε αραιά διαστήματα ή σε μικρά τμήματα μόνο και ο δρόμος γενικά φαίνεται ασυντήρητος και όταν τελειώνουν θα πρέπει να ξαναρχίζουν.

 

Ακόμη προτείνεται το μεσαίο διαχωριστικό διάζωμα των ρευμάτων κυκλοφορίας να είναι ψηλότερο  από το σύνηθες στο ύψος ώστε να αποκλείεται ο θόρυβος του ενός ρεύματος κυκλοφορίας από την μία πλευρά του δρόμου, να απομονώνεται δηλαδή το ένα ρεύμα κυκλοφορίας   με συνολική βελτίωσης της ηχομόνωσης έως 50% από ότι σήμερα. Διαχωριστικό τοιχίο  στη μέση του δρόμου όχι λείο στην πρόσοψη του αλλά  σκυρόδεμα  κυψελωτό ή ραβδωτό ή κοίλο. Οι εσοχές και προεξοχές αποσβένουν τα ηχητικά κύματα που προσκρούουν πάνω τους. Επίσης η κλίση στην εξωτερική επιφάνεια του αντί της κάθετης   μπορεί να μειώσει την διάδοση του ήχου από ανάκλαση.

Επομένως περιμένομε διαφορετικό τρόπο ηχομόνωσης του δρόμου μέσω του μεσαίου διαχωριστικού των δύο ρευμάτων κυκλοφορίας  και χωμάτινους όγκους σε όλο το μήκος αντί της δενδροφύτευσης.

0
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (8 votes, average: 5,00 out of 5)
Loading...