Διαβούλευση: ΜΠΕ Μελέτη, Κατασκευή, Χρηματοδότηση, Λειτουργία, Συντήρηση και Εκμεταλλευση του ΒΟΑΚ στο τμήμα ΧΑΝΙΑ - ΗΡΑΚΛΕΙΟ

  • 0Votes
  • 0Responses
Voting has ended.

ΒΟΑΚ ΕΝΣΤΑΣΗ

Rate this post

Οι αρμόδιες αρχές  δούλευαν επί χρόνια. Αυτό χωρίς  καμία απολύτως ενημέρωση των πολιτών πάνω στο προτεινόμενο  σχέδιο. θεωρούν όμως ότι η  προθεσμία 20 ημερών και μάλιστα μέσα στον Δεκαπενταύγουστο και κατά τη διάρκεια της παγκόσμιας πανδημίας αρκεί για τη διαβούλευση  χιλιάδων σελίδων που αφορούν  μελέτες για τη χάραξη  οδικού άξονα 107 ΚΜ με 17 ανισόπεδους κόμβους, 75 γέφυρες, 21 σήραγγες και 266 έργα αντιστήριξης  (!!!). 

Ουδείς μπορεί να μελετήσει  σε τόσο σύντομο μάλιστα χρονικό διάστημα την  δαιδαλώδη αυτή μελέτη  για την χάραξη μάλιστα πρωτεύοντα οδικού άξονα  που θα  αλλάξει ριζικά   το φυσικό , ανθρωπογενές περιβάλλον, τις χρήσεις γης και την οικονομία της περιοχής.

Κρίσιμη και επομένως απολύτως αναγκαία είναι η τουλάχιστον δίμηνη παράταση της «δημόσιας αυτής διαβούλευσης» Αυτό επιτάσσει η αρχή της διαφάνειας και αναλογικότητας.

Σε μια προσπάθεια -στον σύντομο χρόνο που μας χορηγήθηκε – να συνεισφέρω στον «δημόσιο» διάλογο παραθέτω τις εν συνεχεία παρατηρήσεις:

Από μια  πρώτη επισκόπηση προκύπτει ότι η συγκεκριμένη χάραξη σε πολλά σημεία στερείται λογικής. Από απλή επισκόπηση των συνημμένων  χαρτών προκύπτει κατακερματισμός της περιοχής και σημαντική υποβάθμιση του  παραλιακού μετώπου  της Κρήτης.

Δεν είναι λογικό η νέα χάραξη σε ορισμένα  σημεία  να  διασταυρώνεται ,  σε άλλα σημεία να  συμπίπτει και σε άλλα σημεία να οδεύει παράλληλα του υφιστάμενου ΒΟΑΚ (!!!) Επ αυτού  δεν υπάρχει αιτιολογημένη συνολική εναλλακτική μελέτη. Μόνο αποσπασματικές και αόριστες αναφορές περί «θεσμοθετημένων ήδη τουριστικών ζωνών» για «μικρές ταχύτητες κυκλοφορίας»

Όταν κατακερματίζονται, υποβαθμίζονται τουριστικές, παραγωγικές,  γεωργικές  περιοχές, ΖΟΕ,  δασικές εκτάσεις, ζώνες natura, αρχαιολογικοί χώροι, αποψιλώνεται η βλάστηση – απαιτείται ειδική τεκμηρίωση. Αυτή η ειδική τεκμηρίωση δεν υπάρχει

Η απάντηση ότι ελήφθησαν υπ΄οψιν οι άνω ιδιαιτερότητες και ότι το έργο διέρχεται πλησίον των άνω περιοχών  δεν συνιστά αιτιολογημένη  μελέτη για έγκριση τόσο ριζικών παραβάσεων (!!!)

Ενδεικτικά επισημαίνω ότι δεν υπάρχει  και καμία τεκμηρίωση όσον αφορά στις παρατηρήσεις της ΕΑΑΤ ( έγγραφο 7.5.2020). Η απλή αναφορά ότι θα  ζητηθεί γνωμοδότηση κατά την κατασκευή δεν συνιστά απάντηση επί συγκεκριμένων συστάσεων για μετατόπιση του άξονα βορειότερα. Αποδεικνύει μόνο την προχειρότητα της μελέτης.

Επίσης ενδεικτικά αναφέρω ότι  καμία αιτιολογία δεν υπάρχει όσον αφορά στην μη συμβατότητα του έργου με ΣΧΟΟΑΠ ( ιδ  σελ 932)

0
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (3 votes, average: 5,00 out of 5)
Loading...